سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه مؤمن را ساکت دیدید، بدو نزدیک شوید که القای حکمت می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مشخصات مدیروبلاگ
 
صمد[35]
با سلام خدمت شما دوست گرامی از اینکه به وبلاگ ما سر زدین کمال تشکر را دارم و با نظرات خود من را یاری فرمائید برای تبادل لینگ اول لینگ وبلاگ را در وبلاگ ویا وبسایت خود قرار داده و بعد در قسمت نظرات ما رو آگاه کنید و در اسرع وقت لینگ وبلاگ و یا وبسایت شما را در وبلاگ دلـــــــبرانه قرار خواهم داد و اگر دوست دارین مطالبتان در این وبلاگ قرار گیرد برای ما در قسمت نظرات به صورت خصوصی بفرستین تا با نام خودتون در اسرع وقت در وبلاگ قرار گیرد.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

مجروحان اولیه این حادثه در حدود چهار میلیون نفر خواهد بود.

ایرنا: مدیرعامل سازمان عمران و مسکن بنیاد مستضعفان، گفت: براساس بررسی های صورت گرفته احتمال وقوع زلزله با بزرگی بیش از هفت ریشتر در کلان شهر تهران حدود 70درصد است.

"محمدحسن تولایی" روز دوشنبه در همایش بین المللی بهسازی لرزه ای هتل پارسیان آزادی تهران، افزود: ویرانی 70 درصد از سازه ها و ساختمان های شهر تهران و از کار افتادن شبکه های برق، آب، گاز و مخابرات از حوادث اولیه وقوع چنین زمین لرزه ای در کلانشهر تهران خواهد بود.

وی تلفات جانی وقوع چنین زمین لرزه ای در شهر تهران را بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این در حالی است که مجروحان اولیه این حادثه در حدود چهار میلیون نفر خواهد بود.

وی افزود: براساس مطالعات و تجربیات جهانی، زمان بهینه برای کمک به مجروحین و آسیب دیدگان حوادث زمین لرزه، 24 ساعت اول حادثه است که در هر ثانیه از این 24 ساعت می توان جان ده ها و صدها نفر را نجات داد.

تولایی گفت: با توجه به تجربیات گذشته می توان گفت بیشتر ساختمان های خشتی، آجری و چوبی شهر تهران در برابر زلزله نامقاوم بوده و تخریب خواهند شد.

وی افزود: عدم هماهنگی و مدیریت و بی کفایتی در نجات جان انسان ها به مثابه تلف شدن جان هزاران هزار شهروند است که نه از دیدگاه دینی و نه از دیدگاه انسانی قابل چشم پوشی نیست.

 

وی گفت: ایران از جمله کشورهای زلزله خیز جهان است که 90 درصد خاک آن بر روی نوار زلزله واقع شده است و کلانشهر تهران نیز نه تنها از خطر زلزله ایمن نیست بلکه سال هاست که در انتظار زلزله ای ویرانگر با قدرت بالای هفت ریشتر به سر می برد.

تولایی افزود: براساس مطالعات آماری و زلزله هایی که پیش از این در ناحیه ری و تهران ثبت شده به احتمال بیش از 70 درصد به طور متوسط هر 158 سال زلزله ای ویرانگر در این ناحیه رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی وقوع زلزله در تهران وجود 15 گسل در این منطقه است، گفت: آخرین زلزله در تهران 178 سال پیش اتفاق افتاده و بر همین اساس وقوع زلزله در تهران 28 سال تاخیر زمانی دارد.

وی تدوین برنامه های امداد، نجات، خدمات پزشکی، آموزش و انجام مانورهای دوره ای در ادارات و مدارس را از عوامل مهم پیشگیری از کاهش تلفات عنوان کرد.

تولایی گفت: در هر بحرانی زمان عاملی اساسی است به ویژه در مورد زلزله شهر تهران این مساله از اهمیت بسزایی برخوردار است.

همایش بین المللی بهسازی لرزه ای هتل پارسیان آزادی تهران با حضور جمعی از مسئولان و متخصصان داخلی و خارجی در هتل استقلال تهران برگزار شد.

  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام به دوستان خوبم ولادت حضرت مهدی رو به همه ای دوستان خوبم تبریک میگم به امید موفقیت شما وظهور حضرت مهدی
+ سلام یک سری بهم بزنین
+ سلام
+ سلام وبلاگ دلبرانه بروز شد یک سری بزنین
+ سلام دوست من به ما هم یک سری بزنین خالی از لطف نیست .صمد
+ سلام عید نوروز رو به شما دوستان خوبم تبریک میگم انشاالله سال خوبی داشته باشید .صمد
اهنگ