سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت، گلشن خردمندان و بستان فاضلان است . [امام علی علیه السلام]
مشخصات مدیروبلاگ
 
صمد[35]
با سلام خدمت شما دوست گرامی از اینکه به وبلاگ ما سر زدین کمال تشکر را دارم و با نظرات خود من را یاری فرمائید برای تبادل لینگ اول لینگ وبلاگ را در وبلاگ ویا وبسایت خود قرار داده و بعد در قسمت نظرات ما رو آگاه کنید و در اسرع وقت لینگ وبلاگ و یا وبسایت شما را در وبلاگ دلـــــــبرانه قرار خواهم داد و اگر دوست دارین مطالبتان در این وبلاگ قرار گیرد برای ما در قسمت نظرات به صورت خصوصی بفرستین تا با نام خودتون در اسرع وقت در وبلاگ قرار گیرد.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 وقتی امریکایی ها و روس ها با هم در سفر به فضا رقابت می کردند، محیط سفینهء فضایی در فضا را، شبیه سازی می کردند تا به شرایط و نیازهای فضانوردان پی ببرند. در طول این آزمایشات پی بردند فضانورد در فضا به دلیل نبودن جاذبه و فشار هوا نمی تواند با خودکار چیزی بر روی کاغذبنویسد. این یک مشکل بزرگ بود چرا که دانشمندانی که به فضا سفر می کردند می بایست از مشاهده های خود نت برداری می کردند! هر کدام از این دو رقیب (روس ها و امریکایی ها) به دو طریق مختلف این مشکل را حل کردند: امریکایی ها 2 سال وقت و 120000 دلار هزینه صرف کردند تا خودکاری اختراع کنند که علاوه بر سطح کاغذ بر هر سطح دیگری از قبیل سنگ، شیشه و ... هم قادر به نوشتن بود. وهمین طور در محیط بی جاذبه و خلاء هم کارایی داشت! اما روس ها این مشکل را طور دیگری حل کردند: روس ها به جای استفاده از خودکار، از مداد برای نوشتن نت های فضانوردان خود استفاده کردند!!!

..................................................................................

سالها قبل، یکی از جانورشناسان برای نخستین بار به استرالیا رفت. ناگهان از مشاهده جانور عجیبی که با دم بلندش، جهش کنان طول صحرا را می پیمود به هیجان آمد! رو به یکی از بومیان کرد و پرسید نام این جانور چیست؟ مرد بومی پاسخ داد: کانگورو! پس از بازگشت جانورشناس به کشورش، عکس و تفصیلات جانور عجیبی که می پنداشتند کانگورا نام دارد در روزنامه ها چاپ شد، و امروز نیز به همین اسم نامیده می شود. امّا بد نیست بدانید سالها بعد که دانشمندان با زبان بومیان استرالیا آشنا شدند دریافتند که واژه کانگورو در زبان بومیان آن سرزمین یعنی: من نمیدانم!!! به هر حال این نام که حاصل یک اشتباه لپی است از آن زمان تاکنون بر روی این جانور باقی مانده است .

..................................................................................

میدانید چگونه با یک ظرف 5 لیتری و یک ظرف 3 لیتری میشه 4 لیتر آب جدا کرد؟ اول ظرف 5 لیتری را پر کرده و داخل ظرف 3لیتری میریزیم.2لیتر ته ظرف 5 لیتری میماند.ظرف 3 لیتری را خالی کرده و 2 لیتر را در ظرف 3 لیتری میریزیم.حالا ظرف 5 لیتری را پر میکنیم و در ظرف 3 لیتری میریزیم.1 لیتر در ظرف 3 لیتری میرود و 4 لیتر در ظرف 5 لیتری میماند.

................................................................................

اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچ‌وقت تمام نخواهد شد. خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال 1987 توانست 40000$ صرفه‌جویی کند. ملت آمریکا بطور میانگین روزانه 73000 متر مربع پیتزا می‌خورند.

................................................................................

برای شرکت در امتحانات چگونه آماده شویم ؟ یکی از راههای متداول آمادگی برای امتحان ، مطالعه در شب امتحان است . همه ما با فشارهای ناشی از این روش آشناییم.بهترین روش آمادگی برای امتحان ، مطالعه جزئی وتوزیعی ، به جای مطالعه کلی وفشرده است . منظور از مطالعه فشرده وکلی این است که شما در یک زمان محدود ، مطالب یک کتاب را بخوانید ومنظور مطالعه توزیعی یا جزئی این است که در طول سال تحصیلی هنگامی که معلم قسمتی از کتاب را تدریس می کند سعی کنید آن درس را کامل وخوب بفهمید. برای اینکه که به صورت توزیعی وجزئی مطالعه کنیم مراحل زیر پیشنهاد می شود : 1- در آغاز سال تحصیلی جدولی مانند جدول زیر ترسیم کنید : برگه اشکالات (نام مطلب .شماره صفحه .شماره پاراگراف) هدف این است که در مرورهایی که انجام میشود اشکالات خود را مشخص کنید تا همیشه به محض باز کردن کتاب وضعیت خود را نسبت به مطالب این کتاب بدانید. 2-سه نوع مطالعه را همواره انجام دهید : مطالعه قبل از کلاس ( حتی 5 دقیقه ) مطالعه بلافاصله بعد از کلاس ( در صورت کمبود وقت در حتی یک نگاه ) ومطالعه برای جلسه بعد که مطالب تدریس شده توسط معلم را به طور عمیق می خوانید. 3-جمعه هر هفته نگاهی ارزیابانه به همه کتابهایتان بیاندازید واگر مطالبی را هنوز نفهمیده اید آنها را علامت گذاری نمایید وسعی کنید در طول هفته به این مطالب بپردازید. برای کاهش اضطراب در جلسه امتحان چه کنیم ؟ در ابتدا شروع به خواندن همه سؤالات کنید ویه محض اینکه به یک سؤال ساده که جوابش رامی دانید رسیدید آن را پاسخ دهید بعد برگردید وبه سؤالات متوسط پاسخ دهید وسر انجام نیز به سؤالات سخت که بیشتر از همه به تفکر نیاز دارد پاسخ دهید. مقداری اضطراب در اول جلسه طبیعی است از این اضطراب نترسید وحرکت به سمت ساده ترین سؤال را را ادامه دهید شاید در ابتدای کار احساس کنید هیچ چیز نمی دانید وپاسخ هیچ سؤالی یادتان نمی آید این موضوع نیز طبیعی است روی هیچ سؤالی نمانید وقتی یکی دوتا سؤال ساده را پاسخ دادید وبرگشتید میزان اضطربتان کم می شود وراحت تر به سؤالات پاسخ می دهید.بیشتر سعی کنید میزان عجله خود را کمتر کنید ولی اگر اضطراب شدید شد از خود گویی مثبت استفاده کنید. ( جای مطالعه ) میزخودیاگوشه ای ازاتاق رافقط به مطالعه اختصاص دهید. برای خواندن کتاب و روزنامه به جای دیگری بروید.اگر در محوطه دانشگاه یا در کنار خیابان مطالعه کنید ویا در چای خانه عمومی وفروشگاه مدرسه کنار زمین والیبال کتاب به دست گرفته وسعی کنیدچیزی ازلا به لای سطور کتاب به معلومات خود اضافه کنید توجه داشته باشید که اگر مطالعه را به صورت عادت در آورید ودر ساعات معینی از روز یا شب عادت کنید که به مطالعه بپردازید کمک بسیارمؤثری به خود کرده اید اگر در مکان مطالعه خود زود خسته می شوید ویا خوابتان می گیرد سعی کنید که علت را دریابید یا انگیزه کافی در خود ایجاد نکرده اید یا محل نشستن شما بسیار نرم ونا مناسب است یا هوای کافی وجود ندارد.

....................................................................

زنان سوژه ضرب‌المثل‌های متعددی هستند و این مطلب تنها مربوط به افغانستان نیست. نگاهی داریم به چند ضرب المثل درباره زنان از کشور‌های مختلف جهان: انگلیسی: زن فقط یک چیز را پنهان نگاه می‌دارد آنهم چیزی است که نمی‌داند. هلندی: وقتی زن خوب در خانه باشد، خوشی از در و دیوار می ریزد. استونی: از خاندان ثروتمند اسب بخر و از خانواده فقیر زن بگیر. فرانسوی: آنچه را زن بخواهد، خدا خواسته است. انتخاب زن و تربوز مشکل است. بدون زن، مرد موجودی خشن و نخراشیده بود. آلمانی: کاری را که شیطان از عهده بر نیاید زن انجام می‌دهد. وقتی زنی می‌میرد یک فقته از دنیا کم می‌شود. کسی که زن ثروتمند بگیرد آزادی خود را فروخته است. آنکه را خدا زن داد، صبر همه داده. گریه زن، دزدانه خندیدن است. یونانی: شرهای سه‌گانه عبارتند از: آتش، طوفان، زن. برای مردم مهم نیست که زن بگیرد یا نگیرد، زیرا در هر دو صورت پشیمان خواهد شد. گرجی‌ها: اسلحه زن اشک اوست. ایتالیایی: اگر زن گناه کرد، شوهرش معصوم نیست.

...................................................................

کوتاه‌ترین جنگ در تاریخ در سال 1896 بین زانزیبار و انگلستان رخ داد که 38 دقیقه طول کشید. در 4000 سال گذشته هیچ حیوان جدیدی رام نشده است. هیچ‌وقت نمیتوانی با چشمان باز عطسه کنی. تعداد انسان‌هایی که به وسیله خر کشته می‌شوند، از انسان‌هایی که در سانحه هوایی می‌میرند بیشتر است. چشم‌های ما از بدو تولد همین اندازه بوده‌اند، اما رشد دماغ و گوش ما هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند. هر تکه کاغذ را نمی‌توان بیش از 9 بار تا کرد.

.................................................................

 آیا میدانستید که: امکان ندارد بتوانید با چشم باز عطسه کنید؟ آیا میدانستید که: امکان ندارد بتوانید آرنج خود را لیس بزنید؟ آیا میدانستید که: 80 درصد افرادی که این مطلب را میخوانند سعی می کنند آرنجشان را لیس بزنند؟

...............................................................

 آیا میدانید: تنها قسمت بدن که خون ندارد، قرینه چشم است ، دهان انسان روزانه یک لیتر بزاق تولید می‌کند ، شانس شبیه بودن دو اثر انگشت، یک به 64 میلیارد است ، اگرتمام رگ‌های خونی را در یک خط بگذاریم، تقریبا 97000 کیلومتر می‌شود ، چشم‌های ما از بدو تولد همین اندازه بوده‌اند، اما رشد دماغ و گوش ما هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند ، بچه‌ها بدون کشکک زانو متولد میشوند. کشکک‌ها در سن 2 تا 6 سالگی ظاهر می‌شوند.

...............................................................

یک سوسک حمام می‌تواند 9 روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد. یک کوروکودیل نمی‌تواند زبانش را بیرون در بیاورد. حلزون می‌تواند 3 سال بخوابد. به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می‌ترسند تا از مرگ!

............................................................

کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی I am است.و معادل فارسی آن در فارسی هم (( منم )) نیز 3 حرف میباشد . تمام خرسهای قطبی، چپ دست هستند. اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می‌شود. اگر به صورت مداوم 8 سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بزنید، انرژی صوتی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده‌اید. در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را می‌کندند حتی ابروها و موژه‌ها.

                              نـــــــــــــــــظر یادت نـــــــــــــــره


87/12/24::: 11:44 ص
نظر()
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام به دوستان خوبم ولادت حضرت مهدی رو به همه ای دوستان خوبم تبریک میگم به امید موفقیت شما وظهور حضرت مهدی
+ سلام یک سری بهم بزنین
+ سلام
+ سلام وبلاگ دلبرانه بروز شد یک سری بزنین
+ سلام دوست من به ما هم یک سری بزنین خالی از لطف نیست .صمد
+ سلام عید نوروز رو به شما دوستان خوبم تبریک میگم انشاالله سال خوبی داشته باشید .صمد
اهنگ