سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که حساب نفس خود کرد سود برد ، و آن که از آن غافل ماند زیان دید ، و هر که ترسید ایمن شد و هر که پند گرفت بینا گردید . و آن که بینا شد فهمید و آن که فهمید دانش ورزید . [نهج البلاغه]
مشخصات مدیروبلاگ
 
صمد[35]
با سلام خدمت شما دوست گرامی از اینکه به وبلاگ ما سر زدین کمال تشکر را دارم و با نظرات خود من را یاری فرمائید برای تبادل لینگ اول لینگ وبلاگ را در وبلاگ ویا وبسایت خود قرار داده و بعد در قسمت نظرات ما رو آگاه کنید و در اسرع وقت لینگ وبلاگ و یا وبسایت شما را در وبلاگ دلـــــــبرانه قرار خواهم داد و اگر دوست دارین مطالبتان در این وبلاگ قرار گیرد برای ما در قسمت نظرات به صورت خصوصی بفرستین تا با نام خودتون در اسرع وقت در وبلاگ قرار گیرد.

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

استادی درشروع کلاس درس ، لیوانی پراز آب به دست گرفت . آن را بالا گرفت که همه ببینند . بعد از شاگردان پرسید :
به نظر شما وزن این لیوان چقدر است؟
شاگردان جواب دادند:
50 گرم ، 100 گرم ، 150 گرم
استاد گفت:

من هم بدون وزن کردن ، نمی دانم دقیقا“ وزنش چقدراست . اما سوال من این است : اگر من این لیوان آب را چند دقیقه همین طور نگه دارم ، چه اتفاقی خواهد افتاد ؟
شاگردان گفتند : هیچ اتفاقی نمی افتد .
استاد پرسید:
خوب ، اگر یک ساعت همین طور نگه دارم ، چه اتفاقی می افتد ؟
یکی از شاگردان گفت : دست تان کم کم درد میگیرد .
حق با توست ... حالا اگر یک روز تمام آن را نگه دارم چه ؟
شاگرد دیگری گفت :  دست تان بی حس می شود . عضلات به شدت تحت فشار قرار میگیرند و فلج می شوند و مطمئنا“ کارتان به بیمارستان خواهد کشید و همه شاگردان خندیدند .
استاد گفت :  خیلی خوب است . ولی آیا در این مدت وزن لیوان تغییرکرده است ؟
شاگردان جواب دادند : نه
پس چه چیز باعث درد و فشار روی عضلات می شود ؟ درعوض من چه باید بکنم ؟
شاگردان گیج شدند . یکی از آنها گفت : لیوان را زمین بگذارید .
استاد گفت : دقیقا“ مشکلات زندگی هم مثل همین است .
اگر آنها را چند دقیقه در ذهن تان نگه دارید ، اشکالی ندارد. اگر مدت طولانی تری به آنها فکر کنید ، به درد خواهند آمد .
اگر بیشتر از آن نگه شان دارید ، فلج تان می کنند و دیگر قادر به انجام کاری نخواهید بود .
فکرکردن به مشکلات زندگی مهم است . اما مهم تر آن است که درپایان هر روز و پیش از خواب ، آنها را زمین بگذارید .
به این ترتیب تحت فشار قرار نمی گیرند ، هر روز صبح سرحال و قوی بیدار می شوید و قادر خواهید بود از عهده هرمسئله و چالشی که برایتان پیش می آید ، برآیید !


88/4/16::: 6:29 ع
نظر()
  
  

hl_wristwatch.jpg

درایمیل هام به پستی برخوردم که روشی را توضیح داده بود که شما می توانید از ساعت مچی خود به عنوان قطب نما استفاده کنید. . بنابراین اگر دوست دارید از ساعت مچی خود به عنوان قطب نما هم استفاده کنید این مطلب می توانید برای شما مفید واقع شود.

برای این کار ابتدا همانطور که در شکل می بینید ساعت خود را روی کف دست خود قرار می دهید بطوریکه ساعت 12 به سمت چپ باشد.حالا دست خود را چرخانده تا عقریه ساعت شمار رو به سمت خورشید قرار گیرد. اکنون مکانی بین عدد ساعت12 و عقربه ساعت شمار قطب جنوب را نشان می دهد. (مطابق شکل)

نکته مهم: اگر شما در نیمکره جنوبی هستید مکان بین عقربه ساعت شمار و عدد ساعت 12قطب شمال را نشان می دهد.

با این کار شما به راحتی و تنها با داشتن یک عدد ساعت مچی و یک عدد خورشید ! قطب ها را می توانید تشخیص دهید.


  
  
دختر و پسر جوانی که با مخالفت خانواده هایشان در ازدواج با هم ناکام مانده بودند در اقدامی تلخ و تاسف بار در بیابانهای شهر محمودآباد قزوین دست به خودکشی زده و به زندگیشان خاتمه دادند.ساعت10 صبح سه شنبه پانزدهم آبانماه، ماموران کلانتری21 محمودآباد که در پی تماس تلفنی برخی از شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی 110 قزوین از مشاهده جسد دو جوان در بیابانهای اطراف این شهر باخبر شده بودند پس از آن که خود را به محل حادثه رساندند با جسد دختر و پسر جوانی رو به رو شدند که هر دو به فاصله یک متر از هم با طناب از شاخه درختی حلق آویز شده بودند.بررسی های اولیه کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قزوین نشان می دهد: "یاسین" 23 ساله و "لیلا" 18ساله از مدتها قبل به یکدیگر علاقه مند بوده و با وجود عشق و دلدادگی این دو به همدیگر، خانواده هایشان حاضر به انجام وصلت بین آنان نشده بودند.براساس این بررسیها، این دو جوان دلداده و عاشق پیشه که راه ها را برای وصال به همدیگر بسته می دیدند با تصمیم به خودکشی، در شامگاه دوشنبه از محل سکونتشان در شهر محمودآباد نمونه قزوین خارج و با پیوستن به یکدیگر، خود را به بیابانهای اطراف شهر رسانده و در اقدامی تلخ و تاسف بار، با استفاده از طناب دست به انتحار زده و اینگونه پرونده زندگی خود را برای همیشه بستند.گفتنی است: تحقیق کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی پیرامون ایح حادثه که بازتاب بسیار گسترده ای در قزوین برجای گذاشته، همچنان ادامه دارد.


33wxisy2akkadedds1dc.jpg


88/4/15::: 1:12 ع
نظر()
  
  

دنیای ریاضی شیرینی های خاص خودش را دارد. ریاضی از جمله درسهایی است که واقعا خواندن و یا حل مسئله در آن به آدم لذت خاصی می بخشد. لذتی که بعد از حل یک مسئله سخت بسیار شیرین است. ماشین حساب همیشه همراه ریاضی بوده است. ترفندها و کارهای زیادی میشه با ماشین حساب کرد و شاید شما هم با تعدادی از‌ آنها آشنا باشید. در این پست قصد دارم روشی را خدمتتان عرض کنم که به راحتی می توانید شماره تلفن خود را با چند عمل ریاضی از ماشین حساب تان بگیرید!

ابتدا یک ماشین حساب آماده کنید تا همراه هم پیش رویم . ماشین حساب موبایل هم میشه . اول شماره 7 رقمی تلفن خود را در نظر بگیرید (تهرانی ها اون رقم تکراری اول را حساب نکنند). حالا 3رقم اول تلفن خود را وارد ماشین حساب کنید. یعنی اگر تلفن شما 1234567 هست123را وارد ماشین حساب کنید. حالا این 3 رقم را در80ضرب کرده و حاصل را با 1 جمع کنید. عدد بدست آمده را در 250 ضرب کنید. حالا 4 رقم پایانی تلفن خود را با عدد حاصل جمع کنید.یک بار دیگر4 رقم پایانی تلفن همراه خود را با آن جمع کنید.عدد 250 را از حاصل بدست آمده کم کنید. حالا این عدد را تقسیم بر2 کنید. حاصل آشناست نه ؟ این تلفن شما است بدون اینکه به ماشین حساب در ظاهر آن را داده باشید ! اما در طول همین اعمال شما خودتان تلفن را به ماشین حساب داده بودید.


88/4/13::: 11:32 ع
نظر()
  
  

فناوری‌نانو واژه‌ای است کلی که به تمام فناوری‌های پیشرفته در عرصه کار با مقیاس نانو اطلاق می‌شود. معمولاً منظور از مقیاس نانوابعادی در حدود 1nm تا 100nm می‌باشد. (1 نانومتر یک میلیاردیم متر است).
اولین جرقه فناوری نانو (البته در آن زمان هنوز به این نام شناخته نشده بود) در سال 1959 زده شد. در این سال ریچارد فاینمن
طی یک سخنرانی با عنوان «فضای زیادی در سطوح ژایین وجود دارد
» ایده فناوری نانو را مطرح ساخت. وی این نظریه را ارائه داد که در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم مولکول‌ها و اتم‌ها را به صورت مسقیم دستکاری کنیم.
واژه فناوری نانو اولین بار توسط نوریوتاینگوچی استاد دانشگاه علوم توکیو در سال 1974 بر زبانها جاری شد. او این واژه را برای توصیف ساخت مواد (وسایل) دقیقی که تلورانس ابعادی آنها در حد نانومتر می‌باشد، به کار برد. در سال 1986 این واژه توسط کی اریک درکسلر
در کتابی تحت عنوان : «موتور آفرینش: آغاز دوران فناوری نانو»بازآفرینی و تعریف مجدد شد. وی این واژه را به شکل عمیق‌تری در رساله دکترای خود مورد بررسی قرار داده و بعدها آنرا در کتابی تحت عنوان «نانوسیستم‌ها ماشین‌های مولکولی چگونگی ساخت و محاسبات آنها» توسعه داد.


88/4/11::: 11:20 ص
نظر()
  
  

سلام

امروز مورخ 5/4/1388 مایکل جکسون بعد از مدتها در بستر بیماری وکما فوت کرد.

تعدادی از عکسهای مایکل جکسون مرحوم

michael.jpgtitlephoto.jpgmichaelj1.jpg0628_0012.jpgمایکل

مایکل جکسون ، ستاره موسیقی آمریکا از کودکی تا به امروز. جراحی پلاستیکهای متعدد باعث شد که او تبدیل به چهره ای کریه و غیر انسانی شود . مورد توجه رسانه ها  بودن به چه قیمتی ؟ !


88/4/5::: 11:43 ع
نظر()
  
  

سازمان بهداشت جهانی مواد اعتیادآور را از جهت تأثیر آنها برانسان به 8دسته کلی تقسیم می‌کند، که عبارت‌اند از:

  • 1.توهم‌زاها
  • 2.کانابیس یا شیره گیاه شاهدانه
  • 3.مواد مخدر
  • 4.سستی‌زاها (مسکن ها–خواب آورها)
  • 5.آرام‌بخش‌ها
  • 6.چسب و مواد فرار (مواد استنشاقی)
  • 7.محرک‌ها
  • 8.لکل، توتون و قهوه

و تصاویر بدون شرح


88/4/5::: 1:51 ع
نظر()
  
  

آیا ماهی ها می خوابند؟

آیا می دانید تعریف خواب  چیست ؟ 

 

تعریف خواب : وضعیت طبیعی و منظم استراحت برای جسم و مغز که در خلال آن چشمها معمولا بسته می شوند و طی آن یا هیچ حرکت اختیاری و تفکر آگاهانه ای وجود ندارد یا اگر دارد بسیار اندک است .

احتمالا  وقتی چنین تعریفی  از خواب می کردند به فکر ماهی ها  نبودند  . 

هیچ یک از انواع ماهی ها پلک ندارند تا به هنگام خواب  آنرا ببندند و خیلی از ماهی ها هرگز از شنا کردن باز نمی ایستند .

خواب ماهی ها به خستگی  ما شباهت دارد . یعنی ما چشمانمان باز است و بسیاری از چیزها را می بینیم ولی به خاطر نمی سپاریم ولی اگر یک اتفاق ناگهانی رخ دهد از جا می پریم .

یعنی ماهی ها همچنان که در اب غوطه ورند از تکاپو دست می کشند و به نظر می رسد که به خواب رفته اند ولی نسبت به خطرهائی که تهدیدشان می کند کاملا هوشیارند و تمام شب را به حالت نیمه خواب و نیمه بیدار هستند . 

 

...................................................................

مایعی که روی ماست جمع می شود چیست ؟

آیا باید آن را دور ریخت ؟

این مایع به آب ماست شهرت دارد. وقتی باکتری های تبدیل کننده شیر به ماست، به قدر کافی رشد کنند، شیر دلمه می بندد. پروتئین ها در هم فرو می روند و ماست درست می شود .

آب ماست ممکن است آبکی به نظر برسد، اما آب نیست و محتوی مواد معدنی و پروتئین و قند شیر(لاکتوز) است. بنابراین آن را دور نریرید و با بقیه ماست قاطی و مصرف کنید.


88/4/4::: 1:37 ص
نظر()
  
  

عارفى به دولتمندى گفت : در طلب دنیا چگونه اى ؟ گفت : به سختى مى کوشم . پرسید: آیا به خواسته خویش رسیده اى ؟ گفت : نه ! گفت : این ، دنیایى ست که عمر خویش در طلب خواسته هایش صرف کرده و بدان نرسیده اى . پس ، چگونه خواهى بود در باره ناخواسته هایش ؟
..........................................................................
سلمان فارسى ، به هنگام مرگ ، حسرت زده بود، او را گفتند: اى اباعبدالله ! بر چه دریغ مى خورى ؟ گفت : بر دنیا دریغ نمى خورم . ولیکن ، با رسول خدا پیمان کردیم و او گفت : وسایل زیست شما، همچون زاد راه یک سوار باشد. و اکنون ، بر آن مى ترسم ، که بدین چیزها که پیرامون خویش ‍ دارم ، از آن فراتر رفته باشم . آنگاه به آن چه پیرامون خویش داشت اشاره کرد. که شمشیرى بود و بالشى و کاسه اى چوبین .
..........................................................................
محمد بن سلیمان طغاوى گفت : پدرم از جدم نقل کرد که چون همسر فرزدق در گذشت ، حسن بصرى بر جنازه او حاضر بود. حسن بصرى فرزدق را گفت : اى ابا فراس ! براى این خوابگاه چه حاضر کرده اى ؟ گفت : هشتاد سال شهادت (ان لا اله الا الله)
..........................................................................
مردى ، حکیمى را دشنام داد. حکیم تغافل کرد. مرد گفت : منظور من تویى و حکیم گفت : و چنین است که از تو چشم پوشیدم .
و گفته اند: زبان عاقل در پس دل اوست و دل نادان ، در پس ‍ زبانش .


  
  

 فال ولنتاین برج حمل (فروردین)

شما بیشترین کارت ها، گل ها، و شکلات ها را هدیه می گیرید. البته فکر کنم بدتان هم نمی آید که خودتان هم برای خودتان گل و شکلات بفرستید!

فال ولنتاین برج ثور (اردیبهشت)

یک دسته گل قاصدک، شکلات های ارزان قیمت و شامی در یک رستوران فَست فود؟ نگران نباشید، احتمالاً دارید کابوس می بینید!

فال ولنتاین برج جوزا (خرداد)

متولدین این ماه مثل سایر کارهایشان، امشب هم با دو نفر قرار دارند، و آخر شب را هم با دوستانشان برنامه می گذارند.

فال ولنتاین برج سرطان (تیر)

فکر می کنم برای متولدین این ماه هیچ هدیه ای از یک دستمال ابریشمی گلدوزی شده و یک بسته شکلات قلب شکل بهتر باشد.

فال ولنتاین برج اسد (مرداد)

یک شاخه گل رزی که معشوقتان برایتان فرستاده است اصلاً خوشحالتان نمی کند. فکر می کنید لیاقت حداقل صدها شاخه گل را داشته اید!

فال ولنتاین برج سنبله (شهریور)

اصلاً دوست ندارید که جعبه شکلاتی را که هدیه گرفته اید را با کسی سهیم شوید. همه اش نگران این هستید که مبادا یکی به آنها ناخنک بزند یا گل هایتان را بو کند!

فال ولنتاین برج میزان (مهر)

به هر کسی که می شناسید کارت ولنتاین می فرستید: آرایشگرتان، معلم هایتان، بقال محل، پسر خاله ی بقال محل و... دوست ندارید هیچ کس این شب احساس تنهایی کند.

فال ولنتاین برج عقرب (آبان)

برخلاف معمول شما اصلاً دوست ندارید که شب ولنتاین شام را بیرون صرف کنید. ترجیح می دهید یک شب رویایی را در خانه در کنار معشوقتان بگذرانید!

فال ولنتاین برج قوس (آذر)

اصلاً دوست ندارید برای کسی کارت ولنتاین بفرستید! اگر کسی بیشتر از آن چیزی که منظور شما بوده از آن کارت استنباط کند چه؟ به خاطر همین خودتان را به فراموشی می زنید که انگار یادتان رفته ولنتاین چه روزی است!

فال ولنتاین برج جدی (دی)

بوی گل شما را به عطسه می اندازد و اصلاً هم از شکلات خوشتان نمی آید! درعوض به نظرتان هیچ چیز برای ولنتاین بهتر از یک هدیه ی گران قیمت نیست!

فال ولنتاین برج دلو (بهمن)

دوست ندارید از روال عادی زندگی بیرون بیایید. همان چای گیاهیتان را می خورید و اصلاً هم فکر نمی کنید خوردن کمی شکلات باعث شود که مثل بقیه شوید!

فال ولنتاین برج حوت (اسفند)

عاشق اینجور مراسم ها هستید! اصلاً به امید همین روزها زندگی می کنید! فکر میکنید اگر هر روز زندگی ما آدم ها ولنتاین بود و همه به هم گل و شکلات هدیه میدادند، دنیا بهشت می شد!


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام به دوستان خوبم ولادت حضرت مهدی رو به همه ای دوستان خوبم تبریک میگم به امید موفقیت شما وظهور حضرت مهدی
+ سلام یک سری بهم بزنین
+ سلام
+ سلام وبلاگ دلبرانه بروز شد یک سری بزنین
+ سلام دوست من به ما هم یک سری بزنین خالی از لطف نیست .صمد
+ سلام عید نوروز رو به شما دوستان خوبم تبریک میگم انشاالله سال خوبی داشته باشید .صمد
اهنگ